torsdag 9. august 2012

Zotero-lykke, kattepus og mere telling...

Forrige uke var det slutt på ferie for Rysjedame#1. Da var det å ta fatt på gjøremålene som må i havn før alle skolebøkene kan lånes ut på nytt. Nå er alt i sirlige permer, skap og skuffer er ryddet, tidsskrifthyllene er nymerket og gamle årganger er lempet vekk. Nå er alt på stell til Rysjedame#2 svinser inn ved skolestart, og da er det vel lov å bli litt rørt av egen innsats?


Tirsdag kom skolebøkene og eskene er sprettet opp og bøkene lagt i bunker og klare for dagens telling og katalogisering. Entusiasmen er ikke på topp, for å si det slik....

I går var det imidlertid hjemmekontor på meg ettersom det i løpet av sommeren endelig har skjedd fantastiske ting med dialogen mellom Zotero og Bibsys!! Nå kan man ved et tastetrykk hente inn Bibsysposter til Zotero og slikt fortjener selvsagt sin egen demovideo på wikien vår!

 Så i går var det hjemmekontor-frokost og en del feilinnspillinger  før resultatet var i havn. Feilskjærene skyldte ikke Zotero altså....det er aldri noe feil med Zotero! Problemet var at wikien ikke tillot å laste opp særlig store filer og ergo måtte jeg gjøre demovidoen kortere og kortere før den tilslutt lastet opp. Uansett fikk jeg med det viktigste og nå gleder jeg meg til å vise frem herligheten til lærerne på planleggingsdagene som skal være før skolestart.



I ferien fikk jeg meg en ny kontorvenn! Det er minnepenn-katten som selvsagt har fått navnet Zotero:o)

-Anne Brit-

2 kommentarer:

  1. Lykke! Så flink du har vært! Kjempefin Zoterovideo. Dette var inspirerende Anne-Brit. Heia, heia!

    SvarSlett
  2. Takk, Ingrid! Lykke er ordet. Tenk at det kan være så lett:o)

    SvarSlett